TORRO tank PRO 1/16 RC Tiger I staršia verzia sivá kamufláž - BB - dym z hlavne

Doprava zadarmo

TORRO tank PRO 1/16 RC Tiger I staršia verzia sivá kamufláž - BB - dym z hlavne

Tento model má vynikajúce jazdné vlastnosti, širokú škálu funkcií a realistický zvuk. Kvalitné pásy, hnacie a vodiace kolesá s valčekmi, ako aj spodná časť korby a bojová veža sú vyrobené z kovu. Množstvo drobných dielov a rôzne samolepky dokonale dotvárajú vernú repliku. Celý popis »
Značka: TORRO Kód produktu: PM-TOR11701-GY
Záruka: 2 roky EAN: 4250229628790
680,00 € s DPH
nie je skladom

Panzerkampfwagen VI Tiger (tiež PzKpfw VI, Tiger I ausf.H alebo SdKfz 181) bol nemecký ťažký tank vyvinutý počas druhej svetovej vojny, ktorý bol od roku 1942 nasadený v Afrike a Európe, zvyčajne v samostatných ťažkých tankových práporoch. Jeho konečné označenie Panzerkampfwagen VI Tiger Ausf. E bolo často skracované na Tiger. Tiger I poskytol nemeckej armáde prvé obrnené bojové vozidlo s 8,8 cm kanónom KwK 36 (odvodeným od 8,8 cm kanóna Flak 36). Vyrábal sa od augusta 1942 do augusta 1944 a celkovo bolo vyrobených asi 1 347 strojov. Po auguste 1944 bola výroba Tigra I postupne ukončená v prospech Tigra II.

Akkoľvek bol Tiger I vo svojej dobe oslavovaný ako vynikajúca konštrukcia, bol predimenzovaný s použitím drahých materiálov a pracovne náročných výrobných metód. Bol tiež náchylný na určité typy porúch, ako aj poruchy podvozku a jeho dojazd bol obmedzený vysokou spotrebou paliva. Údržba bola nákladná, ale vo všeobecnosti mechanicky spoľahlivá. Bol ťažko prepraviteľný a v blatistom počasí mu hrozila nepojazdnosť, zatiaľ čo v zime hrozilo, že ľad a sneh stuhnú medzi jeho vzájomne sa blokujúcimi kolesami typu Schachtellaufwerk, čo spôsobilo jeho zaseknutie. To bol problém na východnom fronte v blatistých obdobiach Rasputice alebo v extrémnych mrazoch.

Tank dostal prezývku "Tiger" od Ferdinanda Porscheho a rímska číslica bola pridaná po začatí výroby Tigra II. Pôvodné označenie bolo Panzerkampfwagen VI Ausführung H (doslova "obrnené bojové vozidlo/vozidlo VI verzia H", skrátene PzKpfw VI Ausf. H), kde "H" označovalo spoločnosť Henschel ako konštruktéra a výrobcu. V inventári výzbroje bol klasifikovaný ako Sd.Kfz. 182. Neskôr v březnu 1943 bol opätovne označený ako PzKpfw VI Ausf. E a v inventári zaradený ako Sd.Kfz. 181.

Dnes sa v múzeách a súkromných zbierkach po celom svete zachovalo len sedem tankov Tiger I. Tiger 131 v Britskom tankovom múzeu, ktorý bol získaný počas bojov v severnej Afrike, je v súčasnosti jediný funkčný.

Po prehratej prvej svetovej vojne bolo Nemecko viazané Versaillskou zmluvou, podľa ktorej nesmelo vyrábať ani vlastniť zbrane mnohých typov, medzi ktoré samozrejme patrili aj tanky. Napriek tomu, sa mu podarilo tajne uskutočniť testy s tankovými vozidlami, ktorých pracovné názvy boli Leicht Traktor, Grosstraktor alebo Neubaufahrzeug.

Po nástupe Hitlera k moci Nemecko vypovedalo zmluvu[zdroj?] a postupne začalo s vývojom a výrobou nových strojov. V roku 1937 získala spoločnosť Henschel zákazku na postavenie prototypu ťažkého tanku DW1, ale Henschel začal pracovať na vývoji oveľa väčšieho vozidla, 65-tonového VK 6501. Svoje ponuky predložili aj spoločnosti Daimler-Benz, MAN a Porsche a objavili sa prototypy VK 3001, VK 3601 a VK 4501. Dňa 20. novembra 1941 mali nemeckí inžinieri možnosť preskúmať ukoristený tank T-34 v nedotknutom stave, čo medzi nimi a vojenskými predstaviteľmi vyvolalo zdesenie. Projekt VK 3001/3601 bol prerušený a všetky dostupné zdroje sa sústredili na vývoj ťažšieho tanku, ktorý by prekonal sovietsky T-34.

Na Hitlerove narodeniny 20. apríla 1942 Henschel aj Porsche predstavili hotové prototypy strojov VK 4501, ktoré dostali názov PzKpfw VI. Tiger. Bolo rozhodnuté, že tieto tanky bude vyrábať favorizovaná firma Henschel. Vyvíjaných 90 exemplárov Porscheho Tigra (v drvivej väčšine bez veže, ktorú jednotne vyrábala firma Krupp) sa stalo základom pre stíhač tankov Ferdinand/Elefant.

Tank Tiger bol prvým bojovým vozidlom svojho druhu od prvej svetovej vojny, ktorého konštrukcia vychádzala z reálnych bojových skúseností, ak opomenieme trochu zavádzajúce poučky zo španielskej občianskej vojny. Jeho celková hmotnosť bola takmer dvojnásobná v porovnaní s prvým tankom T-34/76A. Jeho konštrukcia nemala za cieľ len zabezpečiť prevahu nad týmto sovietskym strojom, ale išla ešte o krok ďalej. Svojou úrovňou ochrany posádky a palebnou silou tank výrazne prevyšoval všetky dovtedy skonštruované vozidlá. Na druhej strane, obrovské rozmery tanku, výrobná zložitosť, veľká hmotnosť a následné vysoké obstarávacie náklady znamenali, že tank sa nikdy nemohol stať viac ako príležitostným hráčom na bojištiach.

Obrovský pancier a ničivá palebná sila sú dve vlastnosti, ktoré sa celkom oprávnene pripisujú tanku Tiger. Sú to však len dva z mnohých faktorov, ktoré určujú účinnosť tanku v boji. Nemeckí konštruktéri si dali na sile panciera pomerne záležať, ale konštrukcia bola dosť slabá, keďže takmer neexistovali šikmé plochy. Všetky odkryté vertikálne a takmer vertikálne plochy - spodná a horná časť čelného panciera korby, boky veže a zadná časť korby, ktorá mala rovnaký sklon ako horný čelný pancier (81°) - mali maximálnu hrúbku 100 mm. Najviac exponovaná oblasť, predná časť veže, mala hrúbku 120 mm a väčšina jej plochy tu bola ešte zosilnená pancierovým krytom základne hlavne kanóna. Ak by však napríklad čelný pancier mal sklon 35 stupňov, 60 mm hrubý oceľový plát by posádke poskytol rovnakú ochranu ako 100 mm hrubý kolmý pancier Tigra. Tank by tak mohol získať úsporu hmotnosti v prospech svojej mobility. Slabinou bol spočiatku aj relatívne slabý 25 mm pancier na veži a strope korby. Tigre sa stávali obľúbeným cieľom britských stíhačiek Hawker Typhoon, amerických P-51 Mustang a sovietskych Iljušinov Il-2, na čo Nemci v polovici roka 1944 reagovali posilnením hrúbky stropu veže na 45 mm.

Pôvodne mal byť hlavnou výzbrojou 75 mm kanón L/70 KwK42,[5] ale Hitler presadil inštaláciu 8,8 cm kanóna L/56 KwK36, ktorého projektily mali paradoxne nižšiu priebojnosť pancierom ako menší kanón. Pre porovnanie: protitanková strela Pzgr.39 kalibru 75 mm dokázala preraziť 110 mm hrubý pancier (Pzgr.40 s volfrámovým jadrom dokázal preraziť až 150 mm pancier) s 30° sklonom na vzdialenosť 1000 m. Použitá zbraň však napriek väčšiemu kalibru 8,8 cm dokázala za rovnakých podmienok preraziť 100 mm aj 138 mm pancier. Preniknutie tejto strely do nepriateľského stroja však takmer vždy znamenalo istú smrť posádky a zničenie stroja, a ak aj neprenikla, často sa stávalo, že jednoducho vytrhla vežu nepriateľského tanku z pántu. Rozdiel vo výkone bol spôsobený rýchlosťou výstrelov. V prípade dlhšieho 75 mm kanóna bola úsťová rýchlosť 925 m/s a pre uvedené typy striel 1120 m/s, zatiaľ čo v prípade 8,8 cm KwK36 bola 773 m/s a 930 m/s. Tradične dobrá bola optika, v ktorej bolo nacistické Nemecko na svetovej špičke.

Věž sa otáčala hydraulickým a - v prípade poruchy - ručným mechanizmom, ktorý bol však zložitý a značne pomalý, hydraulické ovládanie bolo nepresné. V správe, ktorú po konci vojny vypracovali britskí dôstojníci,[5] sa okrem iného píše, že "pracovisko strelca je značne nedostatočné, veľmi stiesnené, prvky na obsluhu dela sú nevhodne tvarované a zle umiestnené. Prostriedky na mierenie sú nevhodné a iba nabíjač má primerané podmienky na svoju prácu". Správa kritizuje aj pracoviská radistu, veliteľa vozidla a vodiča. Rádiový operátor - strelec obsluhoval 7,92 mm guľomet MG 34 pomocou pištoľovej rukoväte a čalúnenej opierky hlavy na nosnej konštrukcii. Podľa spomínanej britskej správy "táto opierka neustále doliehala na hlavu strelca a spôsobovala mu neznesiteľné nepohodlie".

Tanku dodával energiu motor Maybach HL210 s výkonom 642 koní, neskôr Maybach HL 230 s 122 koňmi navyše. Motory tohto prakticky monopolného nemeckého výrobcu boli samy o sebe vynikajúce, ale len ťažko mohli fungovať v tanku, ktorého skutočná hmotnosť presahovala o 25 % hodnotu uvedenú v špecifikáciách. Motor musel v bojových podmienkach často pracovať na plný výkon, čo viedlo k jeho prehrievaniu. Akonáhle prevádzková teplota prekročila 95 °C, do mazacieho okruhu unikala chladiaca kvapalina. Maximálna rýchlosť tanku pri maximálnych otáčkach motora bola 38 km/h, čo však bolo o 3 km/h menej ako u M4 Sherman a dokonca o 18 km/h menej ako u T-34/85. V každom prípade mal motor enormnú spotrebu paliva, hoci jej presný výpočet je predmetom polemík. Ak napríklad T-34 pri jazde v terénnych podmienkach spotreboval 1,84 - 2,5 litra nafty na 1 km, potom jeho spotreba bola 7,8 - 10 litrov benzínu na 1 km.

Nemeckí vojaci udivovali Spojencov tvrdením, že plná nádrž (567 litrov) málokedy stačila na viac ako 2,5 hodiny činnosti v terénnych podmienkach. Analogická situácia, ako s motorom, bola aj s inak vynikajúcou hydraulicky ovládanou prevodovkou. Tá sa síce ľahko používala a získala si veľkú obľubu u vodičov tankov. Volič sa dal dokonca nastaviť na osem rýchlostí pre jazdu vpred a štyri rýchlosti pre jazdu vzad. Zložitá prevodovka a riadenie si však vyžadovali svedomitú pozornosť, čo bolo v bojových podmienkach ťažké. Z výsluchov zajatých nemeckých vojakov je zrejmé, že poruchy prevodovky a riadenia boli najčastejšou príčinou vyradenia tanku z ďalších bojov.

Tank mal tiež celkom dobrý podvozok s odsadenými kolesami a pásmi s dĺžkou 725 mm. Tento systém však narážal na neočakávaný problém - v priaznivých poveternostných podmienkach blato a voľný sneh medzi kolesami pri dočasne zaparkovaných tankoch zamŕzal a znemožňoval ich ďalší pohyb. Usadeniny nečistôt a kameňov medzi pojazdnými kolesami spôsobovali, že pás sa zvalil z ozubených kolies alebo sa pevne vzpriamil. Podobné problémy sa vyskytovali aj pri cúvaní alebo otáčaní v močaristom teréne. Nezaradené tanky boli pre nepriateľa ľahkou korisťou. Dokonca aj samostatný pohyb v podmienkach východného frontu bol pre Tigre, ktorých merná hmotnosť bola 1,04 kg/cm², pomerne výraznou slabinou, ktorú sa sovietske posádky tankov naučili využívať. Ďalšou komplikáciou bolo nahradenie úzkych pásov na prepravu po železnici širokými bojovými pásmi.

Tanky Tiger boli prvýkrát nasadené do bojov v septembri 1942 na východnom fronte v oblasti Leningradu v počte 3 kusov, ale bez väčšieho efektu (všetky tri zapadli a len jeden sa zachránil, zvyšné dva boli zničené pred Sovietmi).[5] Niektoré stroje uviazli v blatistom teréne, iné utrpeli mechanické poruchy. Jediným pozitívom bol fakt, že žiadna z protitankových zbraní nezasiahla pancier tanku, dokonca ani keď došlo k poškodeniu kanóna sovietskymi protitankovými strelami.

Na konci roka 1942 boli prvé Tigre vyslané do Tuniska, aby čelili náporu Spojencov. Začiatkom roka 1943 sa s pomerne dobrými výsledkami zapojili do bojov, ale poruchy prevodovky a riadenia, ako aj problémy s bežnými kolesami ich vyradili z akcie viac ako bojové stretnutia s nepriateľom.

V tom čase sa v severnej Afrike objavili prvé americké tanky M4 Sherman, ktoré síce nestačili na prevahu Tigrov, ale ich počet postupne narastal. Západní spojenci sa rovnako ako Sovieti rozhodli ísť cestou výroby stredných tankov vyrábaných vo veľkých počtoch. Dňa 16. januára 1943 sa, sovietskym vojakom podarilo ukoristiť jeden nepoškodený tank Tiger, ktorý bol dokonca vozidlom veliteľa roty. Inak mali tanky vo svojej výzbroji aj likvidačný granát, čo bola nálož na zničenie hlavne - po nemecky die Rohrzerstöhrladung. Ak sa tank stal nepojazdným a hrozilo, že padne do rúk nepriateľa, nabíjač vložil nálož do hlavne a aktivoval ju."[zdroj? V máji toho istého roku mala Červená armáda všetky dôležité informácie o slabých a silných stránkach tohto obrneného tanku a mohla začať realizovať protiopatrenia. V tomto čase začalo na východný front prichádzať čoraz viac Tigrov a začali sa dostavovať prvé výsledky.

Osádky si veľmi úspešne počínali v bojoch pri Charkove na jar 1943. Medzi nemeckými vojakmi sa objavilo celé množstvo tankistov (tankových es), ktorí svojimi strojmi zničili desiatky nepriateľských tankov a bojových vozidiel. Treba však poznamenať, že takýchto špičkových posádok bolo pomerne málo. S rastúcou bojovou aktivitou Tigrov začali trpieť straty spôsobené mínami, zásahmi, terénnymi prekážkami a mechanickými poruchami. Začiatkom júla 1943 vypukla bitka pri Kursku, počas ktorej Nemci zničili viac sovietskych tankov, ako stratili, ale straty nedokázali na rozdiel od svojich protivníkov plne nahradiť. V tejto bitke sa ukázalo, že tank Tiger má nízku schopnosť viesť útočný boj spojený s častými zmenami palebného postavenia v dôsledku svojej ťažkopádnosti a vysokej spotreby paliva. Preto bol zatlačený do obranného boja, na ktorý sa paradoxne hodil.

V júli bola rota ťažkých tankov presunutá na Sicíliu, ale ich pôsobenie malo za následok vážne a úplne zbytočné straty Tigra. Niektoré sa zaryli do zeme, iné zostali stáť kvôli mechanickej poruche. Pri evakuácii zo Sicílie zostal Nemcom len jeden z pôvodných sedemnástich týchto tankov. Z ďalších bojov v Taliansku stojí za pomenutie bitka pri Monte Cassino, kde Nemci stratili pätnásť zo 16 Tigrov v priebehu 48 hodín. Počas roku 1943 prešiel Tiger niekoľkými zmenami v pevnosti panciera, optike a bežných kolesách. Na pancier sa začala nanášať pasta "Zimmerit", ktorá mala zabrániť prichyteniu magnetických mín.

Keď Spojenci v roku 1944 vtrhli do Normandie, Nemci tam mali celkom štyri tanky Tiger. Bolo tam aj päť Königstigerov, ale tie boli také nespoľahlivé, že ich radšej poslali do Nemecka, než aby padli do nepriateľských rúk. Koncom septembra 1944 sa zmenšujúce sa dodávky nových ťažkých tankov z továrne v Kasseli takmer definitívne zastavili. Po prvom októbri opustilo továreň len 44 Tigrov. Počas protiútoku v Ardenách v decembri 1944 mali Nemci na západnom fronte len 35 týchto tankov. Na jar 1945, sa zvyšné ťažké tanky zo západného frontu presunuli na východný front. Podstatná časť nemeckých ťažkých tankov bojovala od roku 1943 proti Sovietom, kde utrpela veľké straty, ktoré sa nedali nahradiť. Ak v polovici roka 1944 predstavoval počet prevádzkyschopných Tigrov 670 kusov, na konci roka to bolo 316 a vo februári 1945 už len 216 strojov. Kapitulácia nemeckej armády v máji 1945 znamenala aj koniec tanku Tiger, ktorý sa stal skutočným symbolom nemeckej vojenskej sily a ktorý v mnohých ohľadoch predznamenal vývoj moderných tankov.

Těžký tank Tiger mal v niektorých ohľadoch vážne nedostatky. Bol to ťažkopádny kolos, jeho motor a prevodovka neboli dimenzované na pohon takého ťažkého vozidla. Trpel veľmi častými mechanickými poruchami, mal značnú spotrebu paliva a obmedzený dojazd. Podvozok s prepákovanými kolesami bol zložitý, jeho riadna údržba v bojových podmienkach takmer nemožná. Rýchlosť otáčania motorizovanej veže bola príliš malá, nehovoriac o ručnom otáčaní. Streľba na pohyblivé ciele bola náročná, kanón nemal stabilizátor, takže tank nemohol viesť presnú paľbu za pohybu. Proti tomuto zoznamu nedostatkov stojí silný pancier a výkonné delo, dva dôležité faktory, ktoré z tanku Tiger urobili obávanú zbraň na bojiskách druhej svetovej vojny.

Tanku Tiger sa vyrobilo pomerne málo kusov, ani jeho variácií nebolo veľa. Okrem základného variantu SdKfz 181 boli najrozšírenejšími strojmi veliteľské tanky SdKfz 267 a SdKfz 268, ktoré boli zbavené spriahnutého guľometu a namiesto neho boli vybavené výkonnejšou vysielačkou s väčšou anténou. Kvôli demaskujúcemu účinku tejto antény sa však veliteľské vozidlá stali obľúbeným terčom pre delá v ich blízkosti. Niekoľko Tigrov bolo prestavaných na ženijné tanky Bergepanzer (Sd.Kfz. 185). Ďalšou úpravou tanku bol 38 cm útočný kanón Sturmtiger.

Podvozky, ktoré v roku 1942 vyrobila firma Porsche, sa stali základom pre stíhač tankov Ferdinand (SdKfz 184). Ferdinand bol ťažký stíhač tankov postavený na podvozku Porsche, ktorý bol zamietnutý pre tank Tiger, ale bola škoda demontovať už vyrobených 90 kusov, preto bol namontovaný výkonnejší kanón kalibru 8,8 cm s dĺžkou hlavne 71 kalibrov. Posádku chránil veľmi silný pancier (200 mm na čere, 80 mm na zvyšných stenách). Verzia Elefant bola vylepšená pridaním guľometu MG 34 umiestneného v pravej časti prednej steny a širších pásov.

Podrobnosti v meradle 1:16

S hmotnosťou približne sedem kilogramov je Tiger I skoršia verzia ideálna pre náročného zákazníka. Táto profesionálna edícia je vybavená vynikajúcou kvalitou farby airbrush, technológiou 2,4 GHz obvodovej dosky a novým reproduktorom. Tento model má vynikajúce jazdné vlastnosti, širokú škálu funkcií a realistický zvuk. Vysokokvalitné pásy, pohonné a vodiace kolesá s valčekmi, ako aj spodná časť trupu a bojová veža sú vyrobené z kovu. Množstvo drobných dielov a rôzne nálepky dokonale dotvárajú vernú repliku.

Ovládanie a funkcie

Výkonný model tanku má 2,4 GHz RC ovládanie. Vozidlo je vybavené systémom BB Airosft, takže sú možné bitky ako v skutočnom boji. Motory s optimalizovaným krútiacim momentom poskytujú modelu Tiger I presnú a plynulú jazdu. Kovové prevody s robustným ozubením a vylepšeným prevodom poskytujú väčší výkon. Vďaka proporcionálnemu ovládaniu, sa môžete k tanku približovať veľmi pomaly a plynulo zvyšovať rýchlosť. Model Tiger I sa pohybuje dopredu a dozadu, a to aj pri zatáčaní doľava a doprava. Môže sa tiež otáčať doľava alebo doprava v bode. Môžete zdvihnúť a spustiť kanón a otočiť vežu o 360 stupňov. Realistický zážitok dotvára dym z hlavne a rôzne zvuky motora vrátane dymu z výfuku.

Obsah balenia a špecifikácie/funkcie

  • RC Tiger I skoršia verzia šedá kamufláž - BB - dym z hlavne
  • Torro drevená debna na prepravu a skladovanie
  • Hmotnosť: Približne 6,8 kg
  • 360° otáčanie veže
  • Diaľkové ovládanie 2,4 GHz
  • Kovová prevodovka s prevodovým pomerom 1:4
  • NiMH 7,2 V súprava
  • Nabíjačka 230 V/7,2 V, nabíja 400 mAh
  • Generátor dymu a zvukový modul
  • Funkčný strelecký mechanizmus Airsoft
  • Nová doplnková funkcia pri výstrele: Dym z hlavne, ktorý sa dá zapnúť a vypnúť podľa potreby a chuti
  • Dymová kvapalina
  • drobné diely, súprava príslušenstva, obtlačky

Technické vybavenie
  • Farba: Šedá kamufláž
  • Kombinačná funkcia: funkčný strelecký mechanizmus Airsoft
  • Raily: kovové
  • Kolieska: kovové
  • Záves: Odpruženie na torznej tyči
  • Krúžok veže: otočný o 360°
  • Veža: kovová
  • Dolná vanička: kovová
  • Prevodovka: oceľová prevodovka
  • Meradlo: 1/16
  • Edition: Torro Pro-Edition
  • Konverzia: RTR model
  • Hnacie a podvozkové kolesá: kov
  • Motorové ramená: kov

Upozornenie:
  • Používať len pod priamym dohľadom dospelej osoby.
  • Odporúčaný vek: 14+
  • Nevhodné pre deti mladšie ako 36 mesiacov.
  • Nedá sa fajčiť kvôli malým častiam



Parametre
Kompletná súprava pripravená na jazdu :
Odporúčaný vek od: 14 rokov
Mierka: 1/16
Maskovanie: sivé
Typ tanku: Tiger
Bojový systém: Airsoft - BB
Hmotnosť: 6800 g
Akumulátor a nabíjanie
Akumulátor súčasťou balenia:
Nabíjačka súčasťou balenia:
Výmenný akumulátor:
Spôsob nabíjania: 230 V
Typ: NiMH
Napätie: 7,2 V
Ovládanie modelu
Frekvencia: 2,4 GHz
Batérie do vysielača súčasťou balenia:
Vysielač: pákový
Vlastnosti modelu
Zvukové efekty:
Vodoodolnosť (striekajúca voda):
Vodotesnosť (jazda vodou):
Svetelné efekty:

Potrebujete poradiť?

Štěpán Šídlo
Ozvite sa mi...
Štěpán Šídlo
produktový špecialista
(Po - Pia, 8:00 - 16:00)

Prečo nakupovať u RCprofi?

Sme profesionáli a navyše pre vás máme tieto skvelé výhody.
Doprava zadarmo
nad 150 €
90 dní na vrátenie alebo výmenu
Poradenstvo od profesionálov
RC
servis
52 483 položiek
položiek v ponuke
10
rokov skúseností

V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.

Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.

Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.

Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.

Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.

Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.

Prečo nakupovať u RCprofi