KAVAN 304TS TwinShark 2700 mm – ARF

KAVAN 304TS TwinShark 2700 mm – ARF

Prakticky hotová polomaketa vysokovýkonného českého vetroňa s rozpätím 2700 mm z takmer nezničiteľného, uhlíkom vystuženého extrudovaného penového polyolefínu (EPO) na termické aj svahové lietanie. Osadený striedavý motor C3548-750, sklopná vrtuľa 11 x 8", regulátor R-50SB a 6 mikroserv. „Plne mechanizované“ krídlo s krídelkami a klapkami, ovládané sú smerovka, výškovka a otáčky motora. Na napájanie slúži 4S Li-Po 2600 – 3300. Celý popis »
Značka: Kavan Kód produktu: PM-KAV02.8077
Zodpovednosť za vady: 2 roky EAN: 8596450034150
440,00 € s DPH
-
+
na sklade > 10 ks

V roku 1962 Eugen Hänle založil firmu Glasflügel Segelflugzeugbau GmbH, ktorá sa čoskoro preslávila ako prvý veľkosériový výrobca vetroňov zo skleného laminátu. Ich výrobky sa vždy vyznačovali inovatívnymi riešeniami, a to od jednoduchej demontáže krídla a vodorovnej chvostovej plochy cez systémy ovládania s klapkami a brzdami po praktické riešenie kokpitou, ktoré sa vo vetroňoch všeobecne používajú dodnes. Po tragickej smrti Eugena Hänleho pri leteckom nešťastí v roku 1975 sa firma dostala do problémov a v roku 1982 nakoniec zanikla.

V polovici 90. rokov sa mladá česká firma HPH (ktorá si už získala reputáciu ako výrobca modelov lietadiel v muzeálnej kvalite) ujala výroby jedného z posledných vetroňov vytvorených v Glasflügele – modelu 304. Do celého sveta sa tak zo stredočeskej Kutnej Hory začali rozlietať najprv – HPH 304CZ vyrábaný s použitím pôvodných foriem a prípravkov, neskôr modernizovaný HPH 304C Wasp 15 m triedy FAI, potom v roku 2006 úplne novoskonštruovaný jednomiestny HPH 304S Shark 18 m triedy a v roku 2017 dvojmiestny HPH 304TS Twin Shark 20 m triedy. A vy si teraz môžete užiť lietanie s polomaketou tohto nádherného vetroňa s rozpätím 2700 mm poháňanou výkonným striedavým motorom!

Trup modelu je zhotovený z vysokoodolného penového EPO (extrudovaného polyolefínu) s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstuhami. V prove je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-750 so sklopnou vrtuľou 11 x 8“ a regulátorom KAVAN R-50SB s výkonným BEC stabilizátorom napájania potrebným pre napájanie 6 serv na palube. Kryt kabíny je odnímateľný, upevňuje sa pomocou čapu vpredu a magnetu vzadu. V prove nájdete dostatok priestoru na pohonný akumulátor a prijímač. Servá smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidlá ovládajú krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami.


Používateľská recenzia

Modely testujeme na vlastnej koži alebo ich nechávame otestovať skúsenými modelármi. Prečítajte si používateľskú recenziu vetroňa Kavan 304TS TwinShark »
„Recenzia

Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla zapadajúce do duralových puzdier v trupe. Poloviny krídla sú na mieste zaistené plastovou skrutkou. Krídelká jaj klapky (oboje vystužené uhlíkovými rúrkami) sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.

Chvostové plochy sú tiež z penového EPO s výstuhami z uhlíkových rúrok. Vodorovná chvostová plocha sa upevňuje ku kýlovke pomocou dvojice skrutiek na jednoduchú montáž a demontáž.

Na pohon modelu slúži striedavý motor triedy C3548-750 s 50 A regulátorom KAVAN R-50SB.

Na napájanie budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600 – 3300 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.

Na ovládanie modelu v núdzi si vystačíte aj so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií – v základnom vyhotovení sú krídelká a klapky zapojené pomocou Y-káblov vždy len do jedného kanála. Ideálne je, samozrejme, použitie aspoň sedemkanálovej počítačovej RC súpravy umožňujúcej nezávislé ovládanie krídielok a klapiek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe butterfly brzdy (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore a obe klapky dole), čo dnes dokáže aj cenovo dostupný Radiolink AT9S alebo AT1 či T10J. V takom prípade je nutné nahradiť Y-káble krídelok a klapiek v trupe štyrmi jednotlivými (15 – 30 cm) predlžovacími káblami. V návode, samozrejme, nechýba dôkladná tabuľka s prevereným východiskovým nastavením výchyliek kormidiel (vrátane mixov), aby ste Twin Sharka ľahko pripravili na let, aj keď to bude váš prvý vetroň s „plnou mechanizáciou“ krídla.

ARF súprava obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom a 6 servami a návod.

Rozpätie [mm] 2700
Dĺžka [mm] 1285
Hmotnosť [g] 1950 – 2050
Plocha krídla [dm2] 45
Ovládané funkcie S, V, K(2), M, F(2)
Náročnosť stavby S0,S1
Náročnosť pilotáže P2

Pohon a RC vybavenie:

Motor *C3548-750
Regulátor *KAVAN R-50SB
Vrtuľové listy *11 x 8“
Akumulátor KAVAN 14,8 V 2700 mAh 30/60C alebo FOXY G3 14,8 V 2600 mAh 40/80C
Serva *6x mikro
RC súprava min. 7-kanálová počítačová
* Súčasť ARF súpravy

Potrebujete poradiť?

Štěpán Šídlo
Ozvite sa mi...
Štěpán Šídlo
produktový špecialista
(Po - Pia, 8:00 - 16:00)

Prečo nakupovať u RCprofi?

Sme profesionáli a navyše pre vás máme tieto skvelé výhody.
Doprava zadarmo
nad 150 €
90 dní na vrátenie alebo výmenu
Poradenstvo od profesionálov
RC
servis
52 483 položiek
položiek v ponuke
10
rokov skúseností

V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.

Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.

Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.

Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.

Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.

Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.

Prečo nakupovať u RCprofi